انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

شعر و ادبیات و کمی سیاست
انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

شعر و ادبیات و کمی سیاست

برگردان شعرهایی از ابراهیم اورامانی

حەوت خولەکی ئەوەڵڕۆژی ساڵ

  


۱

دڵتەنگی،

نەکات،

نەبەروار ناناسێت.

هەیینی بێت،

یان پێنج شەممە!


  ۲

بەهار،

ناوی هیچ یەک لەوەرزەکان نییە.

بەڵکو،

من کەسێکم خۆشدەوێ،

ئەو ناوی بەهارە!


۳

من وتم:خۆشمدەوێی،

ئێستا هەموو شار دەزانن.

ڕاست دەڵێن:

قسە کەوتە زار،دەکەوێتەشار!


۴

دڵتەنگی،

سادەترین،

سزای تەنیاییە!


۵

ناوهێنانت،

تامێکی سەیری هەیە.

کە بانگت دەکەم،

دەمم پڕدەبێ لەتامی لالەنگی!


۶

کە پێکەنیت،

هەستمکرد،

بە تەنیا ڕۆژی هەیینی،

عەسری هەیە!


۷

تەنیایی،

حەوت پیتە،

بەڵام،

بەسەد ساڵ ناسڕێتەوە!



▪هفت دقیقه از نخستین روز سال 


۱

نکند دلتنگی‌ات نگذارد

که بدانی امروز پنجشنبه است

یا که جمعه!


 ۲

بهار،

نام هیچکدام از فصل‌ها نیست!

بلکه بهار اسم کسی‌ست،

که من دوستش دارم.


۳

من که گفتم: دوستت دارم!

تمام شهر خبردار شد،

راست گفته‌اند:

حرف که بر زبان بیاید، 

به گوش تمام شهر خواهد رسید!


۴

دلتنگی،

کمترین 

عذاب تنهایی‌ست!


۵

صدا زدنت،

لذتی عجیب دارد!

همین‌که نامت را بر زبان می‌آورم،

کامم مزه‌ی نارنگی می‌گیرد!


۶

چون که لبخند می‌زنی،

احساس می‌کنم 

در یک عصر دلنشین جمعه هستم.


۷

تنهایی،

هفت حرف است،

اما به صد سال شناخته می‌شود!






شعر: #ابراهیم_اورامانی 

برگردان به فارسی: #زانا_کوردستانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.