انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

شعر و ادبیات و کمی سیاست
انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

شعر و ادبیات و کمی سیاست

قدیر قیاسوند شاعر نهاوندی

زنده‌یاد "قدیر قیاسوند" شاعر نهاوندی، بود.

  

کتاب "مرگ در اتاق زایمان" مجموعه اشعار ایشان است که توسط "ایوب قیاسوند" جمع‌آوری و توسط انتشارات نصیرا در سال ۱۳۹۲ چاپ و منتشر شد.

پیش از این کتاب، کتابی دیگر در سال ۱۳۹۱ به همت انتشارات حرف نو و ویراستاری "ایوب قیاسوند" به نام "مردی به نام رویا" از او منتشر شده بود.



▪نمونه‌ی شعر:

(۱)

سرفه‌های سرد سفر انگار تمامی ندارد                           

من مو سپید تمامی راه‌‌های رفته‌ام

گویا پدرم دختر کولی جاده‌های این دیار را

برای من عقد دائم کرده است...

سال‌هاست از دامادی‌ام می‌گذرد

اما مادرم هنوز اسپند به‌دست است...



(۲)

من و تو چه ارزان

شب‌های پر از ستاره و باران شهرمان را

با کویر خشک و غربت 

تاخت زدیم.


-آهسته شکستیم 

و تنهایی خود را

تنها گریستیم-



(۳)

چه مردانی که رفتند 

تا این خاک بماند  

آنان‌که رفتند  

رفتند 

و این خاک که ماند بر باد رفت.



 (۴)

خطوط جبین من 

حروف نام توست 

در رگ‌های من 

تا ابد 

خاک تو جاری است.



(۵)

نخ بادبادک

دور گلویم می‌پیچید 

کودکیم 

از دستم افتاد و شکست 


اینک 

زیر جاروی رفتگر محل 

تکه تکه‌های ما...


میعادگاه من و تو 

زباله‌دان شهر.



گردآوری و نگارش:

#لیلا_طیبی (رها) 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.