انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

شعر و ادبیات و کمی سیاست
انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

شعر و ادبیات و کمی سیاست

سید علی نقی کشفی بروجردی

سیدعلی نقی کشفی بروجردی فرزند علامه سیدمحمد تقی کشفی مشهور و معروف به سیدنقی از عالمان دین و معاصر محبوب و معزز دوران بود که در سال ۱۲۷۳ خورشیدی در بروجرد دیده به جهان گشود ...

  

سیدعلی نقی کشفی بروجردی فرزند علامه سیدمحمد تقی کشفی مشهور و معروف به سیدنقی از عالمان دین و معاصر محبوب و معزز دوران بود که در سال ۱۲۷۳ خورشیدی در بروجرد دیده به جهان گشود و برای تحصیلات به نجف رفت و پس از پایان تحصیلات به کرمانشاه رفت و در آنجا دفتر ثبت عقد و ازدواج دایر و با دختر کوردی از طایفه‌ی ملکشاهی ازدواج کرد. حاصل آن ازدواج سه پسر و دو دختر بود.

سید علی اصغر، سید علی اشرف (در جنگ تحمیلی در گیلانغرب به شهادت رسید)، سید مصطفی، زرین‌طلا و بتول آغا فرزدان او بودند.

وی که از معتمدان دوران و از سرآمدان مردمداری بود در ۴۵ سالگی در سال ۱۳۱۸، درگذشت و پیکر پاکش را به روستای کولان منتقل و در آنجا به خاک سپردند.

کولان روستایی‌ست در بخش بیلوار شهرستان کرمانشاه در نزدیکی شهر کامیاران که از زمان دفن سید علی نقی در آن روستا، آن محل به قبرستان خانوادگی آنان تبدیل گشته و در هر گوشه و کناری که یکی از آن خاندان ارژمند درگذشته‌اند، برای دفن به روستای کولان مراجعت داده‌اند.

از کرامات این خاندان جلیل و شریف همین که یکی از روستائیان مومن، روایت می‌کند که با چشم خود دید و با گوش خود شنید که مردم روستا از خشکسالی و عدم بارش باران و رحمت الهی نومید و دل خسته به سیدعلی اکبر پسر ارشد سید علی نقی پناه بردند و از او طلب دعای باران کردند. آن بنده‌ی مومن و پاک خداوند چون وضعیت اسفبار هم‌ولایتیان خود را دیده بود، دست به آسمان بلند کرد و خداوند منان را به جدش سیدالشهدا قسم داد که باران رحمتش را بر زمین و زندگی آن دیار ارزانی ببخشد. ساعاتی بعد چنان بارانی شروع به بارش کرد که تا مدت‌های مدید در ذکر و فکر مردمان آن سامان باقی مانده بود. 



گردآوری و نگارش:

#زانا_کوردستانی 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.